Τα δελτία τύπου δεν είναι αθώα. Αντίθετα είναι πολλές φορές δόλια. Κρύβουν μυστικά που πρέπει να ανακαλύψεις. Ευτυχώς αυτά τα μυστικά είναι κάτω από τις γραμμές. Και με την ηλεκτρονική δημοσιογραφία είναι εκεί, απείραχτα μια που οι ταγοί της δεν κάνουν τίποτα άλλο από copy-paste. Αυτό είναι κάτι που εκνευρίζει τους δημιουργούς που τα στέλνουν.
Αλλά ας αποκωδικοποιήσουμε στα γρήγορα τα μυστικά τους.
Το χωριό είναι μικρό και όλοι λίγο πολύ γνωριζόμαστε. Ο Τίτλος : Σου δίνει μία πρώτη εικόνα. Επιγραμματικός η περιγραφικός, ερεθιστικός η κοιμισμένος? Εμπορικός η intellectuelle? Έχει τη σημασία του.
Φωτογραφία : Μετά βλέπεις μια φωτογραφία που πάντα υπάρχει, εκεί δεν κρύβεται σχεδόν τίποτα. Αν η φωτογραφία είναι κοντινή και εστιάζει στα πρόσωπα των πρωταγωνιστών (πράγμα που παλιότερα στην έντυπη δημοσιογραφία το θέλανε οι δημοσιόγραφοι ) σημαίνει ότι δεν σου δίνουν καμία πληροφορία για την παράσταση στο σύνολο της. (Τι σκηνικό θα δεις? τι κοστούμια?)
Συντελεστές : Η εικόνα εδώ έχει σχεδόν συμπληρωθεί.
α. Αν είναι γνωστοί, τότε αν την επιλέξεις μην περιμένεις να δεις τίποτα καινούργιο. Φόρμες γνωστές που τις έχεις ξαναδεί, επαναλαμβάνονται με πρόσχημα το νέο έργο που ίσως και αυτό το έχεις ξαναδεί. Άρα με παλιά γερασμένα, μπαγιάτικα υλικά, μπαγιάτικο φαγητό θα φας. Πολύ περισσότερο αν είναι ένα από πολυπαιγμένα musical (Cabaret, Chicago, Mama mia, Mary Poppins) που τα έχεις στην τέλεια μορφή τους από ηθοποιούς που το κατέχουν το είδος και όχι από βαλκανικά κακέκτυπα.
β. Αν είναι νέοι οι συντελεστές τότε μπορεί να έχει ενδιαφέρον να πας στην παράστασή τους. Διάβασε το κείμενο του δελτίου τύπου μπορεί να σου κινήσει το ενδιαφέρον. Μπορεί να είναι ταλαντούχοι, μπορεί να έχουν καλές προθέσεις, μπορεί να πέτυχαν και καλά αποτελέσματα. Αλλά και αν αυτά δεν ισχύουν τότε δεν πειράζει και αν δεν σε ικανοποιήσει το αποτέλεσμα. Είδες καινούργια πρόσωπα, άκουσες καινούργιες φωνές, χάρηκες την φρεσκάδα νέων ανθρώπων. Δεν είναι λίγα.
Μην ξεχνάς γιατί απέναντι στην τέχνη και το ταλέντο του δημιουργού υπάρχει και η τέχνη του θεατή. Και δεν είναι υποδεέστερη.